Jesteś tutaj: Strona główna / Szkoła i organ prowadzący / Konferencje / artykuł / treść archiwalna

Wsparcie uczniów z niepełnosprawnościami przez nauczycieli współorganizujących proces edukacyjny, pomoc nauczyciela oraz asystenta osobistego ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - raport RPO

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
To jest treść archiwalna z dnia 2024-10-04 08:40:45 zmodyfikowana przez Sępoch Aleksandra
Zobacz aktualną treść
04 października 2024

Rzecznik Praw Obywatelskich przygotował raport pt. "Wsparcie uczniów z niepełnosprawnościami przez nauczycieli współorganizujących proces edukacyjny, pomoc nauczyciela oraz asystenta osobistego ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”, którego celem  było ustalenie zakresu wsparcia, jakiego potrzebują uczniowie, aby zapewnić im efektywną realizację prawa do edukacji oraz zidentyfikować trudności i bariery. Efektem badania są rekomendacje mające na celu wypracowanie rozwiązań na rzecz uruchomienia wsparcia asystenckiego dla uczniów ze szczególnymi potrzebami w przedszkolach i szkołach, z uwzględnieniem postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych.
Raport RPO "Wsparcie uczniów z niepełnosprawnościami przez nauczycieli współorganizujących proces edukacyjny, pomoc nauczyciela oraz asystenta osobistego ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”
 

Autor: Sępoch Aleksandra