Komunikat w sprawie dystrybucji podręczników dla klasy II i III w wersji standardowej.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
10 stycznia 2017

 

Szanowni państwo Dyrektorzy,
Informujemy, że 11 stycznia 2017 roku rozpocznie się dostarczanie trzeciej części podręcznika dla klasy II i III w wersji standardowej. Najpóźniej do 17 lutego br. do szkół powinny dotrzeć trzecie części podręczników dla klasy III (dwa podręczniki do nauczania zintegrowanego i podręcznik do matematyki) oraz zamówione dodruki części trzeciej dla klasy II (podręcznik do nauczania zintegrowanego i podręcznik do matematyki). W przeciwieństwie do lat ubiegłych, dostawca przesyłki nie będzie odnotowywać faktu jej dostarczenia w aplikacji internetowej. Państwo natomiast, analogicznie jak podczas dostarczania poprzednich podręczników, jesteście zobowiązani do potwierdzenia odbioru tych podręczników. Nie musicie jednak Państwo czekać na potwierdzenie dostawcy przesyłki.
Podręczniki będą rozwożone do szkół w godzinach 9.00-15.00. Prosimy więc aby w tych dniach, w podanych godzinach była osoba, która odbierze tę przesyłkę.
Tak, jak przy dostarczaniu poprzednich podręczników, potwierdzacie Państwo łączną liczbę odebranych podręczników dla klasy III (podręczników a nie zestawów). Wskazujecie też Państwo ewentualnie liczbę podręczników uszkodzonych w transporcie oraz liczbę podręczników wadliwych fabrycznie.
Osobno potwierdzacie Państwo liczbę odebranych podręczników dla klasy II (podręczników a nie zestawów) i wskazujecie ewentualnie liczbę tych podręczników uszkodzonych w transporcie oraz liczbę podręczników wadliwych fabrycznie.
Prosimy, aby potwierdzali Państwo odbiór podręczników niezwłocznie koniecznie wpisując datę odbioru podręczników.
Będzie to gwarancją dostarczenia podręczników do szkół w terminie i pozwoli nam uznać prawidłowe wykonanie usługi przez firmę dystrybuującą.
Potwierdzenia odbioru należy dokonać w tej samej, co zawsze aplikacji, tj. poprzez strefę dla zalogowanych „SIO” pod adresem sio.men.gov.pl/dodatki/strefa lub poprzez aplikację alternatywną pod adresem sio.men.gov.pl/dodatki/podrecznik (dla osób, które swoje ostatnie zamówienie składały i potwierdzały poprzez tę aplikację z powodu braku dostępu do strefy dla zalogowanych). Należy pamiętać jednak, że potwierdzenia dokonują Państwo w tej aplikacji, w której złożyli Państwo zamówienie.
W przypadku trudności z dokonaniem potwierdzenia, w pierwszej kolejności proszę zwrócić uwagę, czy logują się Państwo do właściwej aplikacji. Strefa dla zalogowanych SIO ma kolorystykę niebieską, natomiast aplikacja alternatywna – pomarańczową. W dalszej kolejności należy zweryfikować poprawność hasła – czy logujecie się Państwo loginem i hasłem do nowego SIO, czy też do aplikacji alternatywnej i czy hasło jest poprawnie wpisane i nie ma w nim literówek, czy nie jest włączony klawisz CapsLock itp.
Przypominamy, że po zalogowaniu do strefy dla zalogowanych nowego SIO nie jest od razu widoczne zamówienie na podręcznik. Należy kliknąć zakładkę Podręcznik, a następnie Zarządzanie dystrybucją podręcznika dla [i tu nazwa Państwa szkoły], a następnie kafelek Lista zamówień.
Ci z Państwa, którzy zamawiali podręcznik poprzez aplikację alternatywną, logują się do niej za pośrednictwem loginu i hasła otrzymanego na maila podczas aktywacji konta. W przypadku utraty hasła, istnieje możliwość jego odzyskania na podanego przy rejestracji maila. Wtedy otrzymacie Państwo na maila instrukcję do zmiany hasła.
W przypadku uznania, że odebrana liczba podręczników znacznie przekracza Państwa oczekiwania, prosimy o kontakt w celu ustalenia procedury ewentualnego przekazania nadwyżki podręczników.
Gdyby jednak liczba podręczników potrzebna dla uczniów miałaby być większa niż dostarczona – prosimy o zamówienie potrzebnych podręczników w ramach rezerwy. Aplikacja do zamawiania podręczników w ramach rezerwy będzie wkrótce dostępna.
Jeszcze raz prosimy, aby potwierdzili Państwo odebranie podręczników dla klasy III i dodruku dla klasy II niezwłocznie, a tych z Państwa, którzy oczekują na upoważnienie do dostępu do SIO - o potwierdzenie niezwłocznie po otrzymaniu upoważnienia.
W przypadku problemów z dokonaniem potwierdzenia proszę o kontakt z infolinią pod nr telefonu 022 116 51 00, pod adresem e-mail: strefa@cie.men.gov.pl lub z koordynatorem w kuratorium oświaty (p. Grażyna Gryz, 81 53 85 203)

Jednocześnie zwracamy się do Państwa z prośbą o pilne przekazywanie do Kuratorium Oświaty w Lublinie wadliwych fabrycznie podręczników Nasza Szkoła dla klasy III. Do wad fabrycznych zalicza się:
• rozmazany lub pogrubiony tekst;
• zbyt jasny tekst (osłabiona czytelność);
• „zalanie”, rozmazanie i wszelkie nieostrości tekstu utrudniające czytanie;
• niewyraźne ilustracje (rozpasowanie kolorów lub zalanie farbą);
• teksty w środkach na granicy obcięcia lub przycięte (np. numeracja stronic lub tematy lekcji);
• brakujące lub powtarzające się stronice;
• zła kolejność stronic lub stronice oprawione „do góry nogami”;
• krzywo przycięty podręcznik;
• poszarpane krawędzie podręcznika;
• zszywki nachodzące na siebie;
• wypadające stronice;
• pofałdowania, zagięcia lub rozcięcia stronic (niebędące wynikiem uszkodzeń w transporcie).

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację: Kuratorium Oświaty w Lublinie
Data utworzenia: 2017-01-10 12:14:50
Data publikacji: 2017-01-10 14:41:36
Osoba sporządzająca dokument: Gryz Grażyna
Osoba wprowadzająca dokument: Misiak Jolanta
Liczba odwiedzin: 9757