Rezolucja w sprawie dostępności telefonu zaufania dla dzieci w każdym kraju
Zwiększenie dostępu do pomocy telefonicznej dla dzieci na całym świecie - to jeden z postulatów Rezolucji uchwalonej przez przedstawicieli linii pomocowych dla najmłodszych ogłaszanej z okazji 23. rocznicy uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. W konsultacjach zorganizowanych przez Child Helpline International w Durbanie, podczas których powstał tekst Rezolucji, jedynego polskiego członka organizacji – Fundację Dzieci Niczyje reprezentowała przedstawicielka Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
Dzieci dzwonią do telefonów zaufania kiedy potrzebują opieki i wsparcia. Konsultanci tych linii są w najmłodszymi w ciągłym kontakcie. W 2011 roku odebrali 14 milionów połączeń na całym świecie. Rozmawiają z dziećmi, wysłuchują ich problemów. Każdego dnia wskazują dzieciom i młodzieży specjalistów, u których mogą uzyskać bezpośrednią pomoc w swoim środowisku lokalnym. – Głosy tych dzieci powinny być usłyszane podczas definiowania Celów Zrównoważonego Rozwoju – mówi Nenita La Rose, dyrektor CHI. – Jeśli tak się nie stanie, nie uda się go osiągnąć – dodaje. Podczas 6. Międzynarodowych Konsultacji CHI przyjęto rezolucję, której celem jest zapewnienie, że telefoniczna pomoc najmłodszym będzie dostępna w każdym kraju.
REZOLUCJA WS. ROLI DZIECIĘCYCH TELEFONÓW ZAUFANIA W SYSTEMIE OCHRONY DZIECI fdn.pl/rezolucja-o-telefonach-zaufania-na-23-rocznice-konwencji-o-prawach-dziecka