Szanowne Panie, Szanowni Panowie,

dla Minister Edukacji zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w szkole i odpowiedniej przestrzeni do rozwoju to priorytet.

Jednym z działań, którego efekty będą analizowane pod kątem możliwości wdrożenia do systemu oświaty, jest rozpoczęty w grudniu 2024 r. projekt pn. Wparcie Rówieśnicze w Zakresie Zdrowia Psychicznego Młodzieży. Projekt realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Innowacje społeczne Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

Głównym celem projektu realizowanego do 2028 r. przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji i Fundacją Instytut Edukacji Pozytywnej (Partnerzy projektu) jest opracowanie i przetestowanie w 200 szkołach ponadpodstawowych metody wsparcia dla uczniów i uczennic w kryzysach psychicznych, opartej na wsparciu rówieśniczym, tzw. metody peer support.

Obecnie rozpoczął się kolejny etap realizacji projektu - rekrutacja 400 Koordynatorów szkolnych, która trwa od 16.06.2025 r. od godz. 8:00 do 29.06.2025 r. do godz. 23:59.

Zapraszam zatem psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych oraz nauczycieli-wychowawców, pracujących w szkołach ponadpodstawowych (z wyłączeniem szkół policealnych), do udziału w ww. projekcie pilotażowym.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej: https://www.frse.org.pl/fers-peer-support, w zakładce Regulamin z załącznikami oraz na stronach internetowych Partnerów Projektu.

Preferowane będzie zgłoszenie dwóch kandydatów z jednej szkoły ponadpodstawowej, przy czym każdy kandydat wypełnia indywidualnie swój formularz zgłoszeniowy. Formularz zgłoszeniowy (rekrutacyjny) dostępny jest na stronie https://online.frse.org.pl/ .

Liczba miejsc jest ograniczona – o zakwalifikowaniu do Projektu decyduje spełnienie kryteriów formalnych oraz wynik oceny merytorycznej zgłoszeń.

Podmiot udostępniający informację: Kuratorium Oświaty w Lublinie
Data utworzenia: 2025-06-16 14:57:07
Data publikacji: 2025-06-16 14:57:18
Osoba sporządzająca dokument: Haczewski Andrzej
Osoba wprowadzająca dokument: Haczewski Andrzej
Liczba odwiedzin: 347