Projekt „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych - pilotaż”
Zebrane w trakcie projektu doświadczenia i przeprowadzone badania pomogą:
- przygotować założenia prawne oraz opisać niezbędne kwalifikacje „asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami” [w skrócie ASPE],
- wprowadzić opis kwalifikacji ASPE do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji,
- opracować zasady finansowania i organizacji pracy ASPE,
- opracować programy i scenariusze szkoleń dla asystentów i kadry szkół zatrudniających ASPE,
- przygotować pierwszą grupę 640 ASPE do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Do konkursu grantowego mogą przystąpić Jednostki Samorządu Terytorialnego i inne osoby fizyczne i prawne z terenu całej Polski, będące organami prowadzącymi:
- przedszkola,
- szkoły podstawowe,
- szkoły branżowe I stopnia,
- licea,
- technika,
W ramach projektu organy prowadzące szkoły i przedszkola ze wszystkich 16 województw będą mogły pozyskać granty na sfinansowanie zatrudnienia łącznie 640 ASPE.
Więcej informacji o konkursach znajduje się na stronie projektu http://www.asystentspe.pl.
Biuro Projektu: ul. Jana Heweliusza 11, 80-890 Gdańsk.
Email: biuro@asystentspe.pl
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty.