Całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania (800 12 12 12 ) i dedykowany młodym ludziom czat internetowy
Zważywszy na sytuację związaną z panującą pandemią koronawirusa oraz wiążącymi się z nią przymusem izolacji, ograniczenia kontaktów, w tym też utrudnionej możliwości uzyskania pomocy psychologicznej, Rzecznik Praw Dziecka zainicjował przedsięwzięcie stanowiące jedną z możliwości odpowiedzi na potrzeby dzieci i młodzieży zmagających się z kryzysem psychiczny:
- całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania – 800 12 12 12,
- dedykowany młodym ludziom czat internetowy prowadzony przez profesjonalnych psychologów.
Uprzejmie prosimy Państwa Dyrektorów o poinformowanie za pośrednictwem dziennika elektronicznego wszystkich uczniów i ich rodziców o możliwości uzyskania wsparcia poprzez kontakt z Dziecięcym Telefonem Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12, jak również poprzez bezpieczny czat internetowy https://czat.brpd.gov.pl/. Prosimy także o umieszczenie na szkolnych tablicach informacyjnych plakatów z numerem telefonu (pliki z plakatem w różnych formatach są do pobrania na stronie: https://brpd.gov.pl/dzieciecy-telefon-zaufania-rzecznika-praw-dziecka/).
Specjaliści z dziecięcego Telefonu Zaufania oferują również możliwość poprowadzenia specjalnych lekcji online poświęconych działalności telefonu i czatu oraz oferowanego tam wsparcia. Spotkanie online z ekspertami można umówić poprzez przesłanie zgłoszenia mailem na adres: lekcje@brpd.gov.pl.
Z uwagi na obecną sytuację w Ukrainie i przyjęcie do szkół dzieci i młodzieży ukraińskiej Rzecznik Praw Dziecka uruchomił w ramach Dziecięcego Telefonu Zaufania dyżury psychologów w języku ukraińskim i rosyjskim. Przebywający na terenie Polski małoletni z Ukrainy wymagają specjalnych oddziaływań psychologicznych, a także wsparcia informacyjnego, które dzięki dyżurowi psychologa biegle mówiącego w ich ojczystym języku są w stanie otrzymać. Lista dyżurów telefonicznych skierowanych dla dzieci i młodzieży z Ukrainy znajduje się na stronie: www.brpd.gov.pl.